Jak dbać o siebie siedząc w domu

Jak dbać o siebie siedząc w domu

Wszyscy teraz przechodzimy przez kwarantannę. Siedzimy w domu, izolujemy się, na zewnątrz wychodzimy bardzo mało i jeśli już, to omijamy ludzi szerokim łukiem. Jest to czas wyjątkowy i wiele z naszych “zwyczajnych” czynności zostało teraz przerwanych. Budzi to różne emocje, od niepokoju i złości, przez radość że można zostać w domu, po zwyczajną nudę.

W każdym razie jest to idealny czas, by się sobą zająć. Wyciszyć się, zadbać o siebie, zrobić dla siebie coś przyjemnego. Jesteśmy w Tukanie dziewczynami, które pracują z domu już od lat i od dawna zajmujemy się tematem dbania o siebie z domu. Ale wiecie, takiego normalnego dbania o siebie, dostosowanego do własnych potrzeb. Podpowiadamy, co sprawdza się u nas!

Joga

Nie uwierzysz, jaką różnicę robi dziesięć minut jogi. Spokój, czysty umysł i pozytywne nastawienie do świata to tylko kilka z pozytywnych efektów. Joga nie jest trudna, ale regularne codzienne ćwiczenia niesamowicie rzeźbią całe ciało, rozciągają, i sprawią że po prostu zaczniesz się lepiej ze sobą czuć. Polecamy też robić sobie kilka krótkich ćwiczeń w ciągu dnia, by rozruszać zasiedziane mięśnie.

Teraz jest też dobry moment na robienie jogi z domu (czyt. z filmików Youtube), ponieważ i tak nie można wychodzić na zewnątrz. Nasze ulubione kanały:

Pachnąca kąpiel

Czy są tu fani długich kąpieli w wannie? Nieważne czy był to trudny dzień, czy zwyczajnie uznałyśmy, że zasługujemy na przyjemność: długa kąpiel potrafi wyleczyć wszystkie smutki. Do kąpieli dodajemy ulubione olejki eteryczne, sole do kąpieli, kule… A obok stawiamy kieliszek z winem (jeśli jest wieczór) lub sok (jeśli jest jeszcze wcześnie).

Rytuały piękności

Maseczki na twarz czy włosy, peelingi, masowanie twarzy, szczotkowanie ciała (jeśli tego jeszcze nie znasz, to wskocz tutaj), nacieranie się pachnącymi kremami… Używaj wszystkiego, co pięknie pachnie i poprawia Ci humor. Albo wypróbuj nowości, które od dawna chodzą Ci po głowie – teraz jest dobry czas, by siebie rozpieszczać.

Wyłącz telefon (choć na chwilę)

Wiemy z doświadczenia, że nerwowe sprawdzanie najnowszych doniesień nie działa na nas zbyt dobrze. Tak samo nie działa na nas dobrze sprawdzanie wiadomości od podstresowanych znajomych. Dlatego zachęcamy do zrobienia sobie na chwilę przerwy od tego wszystkiego, wyłączenia powiadomień w telefonie i zatrzymania swojego Fear of Missing Out (strach przed pominięciem, wykluczeniem).
Alternatywa? Dobra książka, nowe hobby, ciekawa rozmowa z osobą która ma do wszystkiego dystans. Obiecujemy, że się nie stanie jeśli przez kilka godzin nie sprawdzisz wiadomości czy nawet Instagrama.

Zdrowe gotowanie

Nic tak nie poprawia nam humoru, jak pełnowartościowy posiłek. Ok, nic tak nie poprawia humoru mi, Aleksandrze (jestem jedną z założycielek Tukana).
Uwielbiam zrobić sobie zdrową sałatkę wegańską (oczywiście z jakąś soczewicą lub kaszą), upiec ogromną blachę warzyw, zrobić wspaniałe smoothie. Uwielbiam do wszystkiego dodawać orzechy, kiełki, masło orzechowe, ogromną ilość przypraw i ziół. Czuję wtedy, jak wracają mi siły do życia. Moja największa inspiracja kulinarna: książka Bowls of Goodness.

Nowe hobby

Rysowanie, granie na instrumentach, robótki ręczne… Albo może coś prostszego, jak czytanie książek, dbanie o rośliny domowe lub prowadzenie pamiętnika. Wszyscy mamy jakieś wymarzone hobby, na które “nigdy nie ma czasu” – może właśnie teraz znajdziesz ten czas?
Asia ostatnio buszuje na Pinterest i zbiera pomysły na hobby na tej tablicy – może Tobie też się spodoba!


Pamiętaj, żeby każdego dla znaleźć choć kilka minut, podczas których świadomie się sobą zajmiesz. To absolutna podstawa do bardziej pozytywnego, dobrego życia. Ściskamy!

Czytaj więcej!

Huski Home – dizajnersko i ekologicznie

Huski Home – dizajnersko i ekologicznie